شنبه 08 ارديبهشت 1403
در صورتی که یکی از نمایندگان فروش نیوشا رو می شناسید، برای خرید محصول به وی مراجعه نمایید. برای یافتن نمایندگان فروش، به شبکه های اجتماعی مراجعه نموده و هشتگ نیوشا را سرچ نمایید. در صورت عدم توانایی یافتن نماینده فروش، فرم بالا را تکمیل نمایید.
انتخاب تصویر

استعلام امتیاز

نمایش امتیاز

جمع امتیازات

امتیاز سفارش:
0
امتیاز کل مشتری:
0

جوایز قابل انتخاب

شیوه‌های کسب امتیاز
هر 250 هزار ریال
1 امتیاز
  • این امتیاز صرفا برای استفاده مشتریان وفادار بوده و به ازای ثبت سفارش برای مشتریان محاسبه می گردد.
  • بعد از هر سفارشی که نماینده فروش برای مشتری ثبت می کند، از طریق پیامک امتیاز حاصل از سفارش جدید و امتیاز کل اعلام خواهد شد.
  • معیار شناسایی مشتری وفادار و دریافت امتیاز در این باشگاه (آدرس) می باشد.

زیره سبز: گیاهشناسی، خواص و توصیه‌های قبل از مصرف

زیره سبز نیوشا

نام تجاری گیاه:

Cumin

نام علمی گیاه:

Cuminum cyminum L.

تاریخچه و گیاهشناسی:

زیره سبز از زمان کهن شناخته شده بود. منشأ این گیاه ایران و نواحی مدیترانه ای است. مردم یونان و رومِ قدیم زیره را می شناختند و استفاده از آن در مراکش هم رایج بود.

در قرون وسطی، زیره محبوبیت خود در اروپا را از دست داد. فقط در اسپانیا هنوز محبوب بود و توسط مهاجران این کشور به آمریکایی ها شناسانده شد. بعدها این گیاه، دوباره محبوبیت خود در بخش هایی از اروپا را به دست آورد. امروزه، زیره بیشتر در ایران، ازبکستان، تاجیکستان، مراکش، مصر، هندوستان، سوریه، مکزیک و شیلی کشت می‌شود. 

دانستنی های کشاورزی

گیاهشناسی و نحوه زراعت (کاشت، داشت، برداشت) زیره سبز

خواص زیره سبز:

خواص زیره سبز:

مواد موثره و ارزش تغذیه ای زیره سبز

ترکیبات مهم روغن فرّار آن شامل کومین آلدهید، گاما ترپن ها، بتا پینن ها، P- سیمن و 1،3-P- منتاندیال هستند. پتروسلیک اسید و پالمیتیک اسید اسیدهای چرب مهم آن می باشند.

enlightenedاز این گیاه در انجیل نام برده شده است.

enlightenedزیره در میز غذای یونانی ها، نقشی همانند نمک و فلفل بر سر سفره های امروز ما داشت.

مقدار مصرف متوسط آن 300 تا 600 میلی گرم است که معادل 5 تا 10 دانه در روز می باشد.

1 تا 2 ساعت قبل یا بعد از غذا.

عوارض جانبی و واکنش های حساسیت زا

بارداری و شیردهی

هنوز اطلاعات موثقی درباره‌ی ایمنی مصرف زیره سبز برای بانوان باردار و شیرده وجود ندارد. قبل از مصرف زیره سبز در این دوران با پزشک خود مشورت کنید.

اختلالات خونریزی

زیره سرعت لخته شدن خون را کاهش می‌دهد و ممکن است بر شدت اختلالات خونریزی بیافزاید.

دیابت

زیره می تواند سطح قند خون برخی افراد را کاهش دهد. افراد مبتلا به دیابت، باید قبل از مصرف آن، بر  سطح قند خون خود، نظارت داشته باشند.

جراحی

به سبب تاثیر زیره بر کاهش قند خون، برخی متخصصان درباره تداخل مصرف آن با روند کنترل قند خون حین و پس از عمل جراحی ابراز نگرانی می کنند. حداقل 2 هفته قبل از جراحی زیره مصرف نکنید.  

واکنش های حساسیت زا

به طور کلی، هر فرد ممکن است نسبت به گیاهان و ادویه ‌های خاصی حساسیت داشته باشد که این حساسیت باید در درجه اول توسط خود فرد و در درجه دوم توسط پزشک تشخیص داده شود. البته این واکنش‌های آلرژیک عوارض جانبی مزمن یا حاد ایجاد نمی‌کنند و بعد از شناسایی گیاه حساسیت‌زا و قطع مصرف آن‌، عوارض ناشی از آلرژی برطرف خواهد شد.

هیچ شرکت یا هیچ محصولی نمی‌تواند از واکنش‌ های آلرژیک بدن ‌های مختلف از پیش آگاهی داشته باشد. ناسازگاری بدن با یک یا چند گیاه خاص هر چند به ندرت پیش می‌آید اما به هر حال ممکن است مصرف کنندگانی با آن مواجه شوند.

تداخل دارویی

مصرف زیره با داروهای دیابت تداخل دارد. این گیاه، ممکن است قندخون را کاهش دهد و مصرف آن به همراه این داروها می تواند باعث افت شدید قند خون شود. برخی از این داروها عبارتند از انسولین، کلرپروپامید، تولبوتامید و پیوگلیتازون.

کاربرد در طب قدیم

کاربرد در طب قدیم

این گیاه اثر استروژنی دارد و از تشکیل پلاکت جلوگیری می کند. در طب هندوستان، زیره سبز برای بهبود سنگ کلیه و مثانه، اسهال، جذام و سقط جنین به کار می‌رود.

مقالات مرتبط

منابع